BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 29, 2011

Rossa - Ku Menunggu (Karaoke + VC)

Monday, March 21, 2011

bila hayati cite ni btl2 sadis la..
best sgt smpai menitis kn airmate..



Tengku Iman Umairah gadis yang jarang sekali menggunakan ‘Tengku’ di pangkal namanya berkahwin atas dasar kehendak datuk angkatnya yang juga datuk Aiman Danish suami kontraknya. Berkahwin menjadi tiket kepada Iman untuk  menyambung pelajarannya di luar negara. Dibenci oleh ibu bapa mentua dan suaminya sendiri atas alasan perempuan kampung dan tidak berharta. Tetapi kebencian itu mulai surut selepas kematian datuk dan abang iparnya yang terlibat dalam kemalangan yang turut mencederakan Dato’ Arif bapa mentuanya.
Empat tahun hidup seperti gadis bujang tidak sedikit pun membuatkan Iman terfikir akan perpisahan. Walaupun Iman dan Danish lebih banyak membawa diri masing-masing, tetapi jiwa mereka seperti disatukan dari jauh. Rasa rindu,marah,geram,sayang bercampur aduk setiap masa. Apabila Iman disapa mesra lelaki lain,Danish melenting. Iman pula apabila Danish bermesraan dengan Maya,si gedik yang menyesakkan ,dia akan berjauh hati. Masing-masing saling menyintai tetapi ego lebih mengatasi.
Terlalu banyak peristiwa yang membuatkan cinta dalam diam mereka kembali menjadi satu. Dato’ Arif,Datin Hajar, Tengku Farid, Arissa menjadi tulang belakang cinta mereka. Saat cinta bukan milik mereka,jodoh mengikat mereka. Kala hati berirama cinta,jodoh seolah bukan lagi milik mereka. Jodoh atau cinta? Yang mana hak mereka?
                                                          
cintailah aku sepenuh hati
sesungguhnya aku
tak ingin kau pergi
takkan mampu kuhadapi dunia ini
betapa hidupku takkan pernah sama
bila kau tinggalkan ku
tetaplah di sini saling memiliki 
selama-lamanya...

Thursday, March 17, 2011

mother fucker!

Ade jgak manusia mcm ko ek!!
npe la prngai ko cm uh skli...
bertalam2 muke da cm kuih talam 
aq tgk..
umo mkin lame mkin tue tp prangai
ya ampun,,
mgalah kn jin betina....
ish!!!!
smyang pon xgune law prangai cm uh
udah2 la uh,bwk2 la tobat,,
ingt ank ng laki ko uh,,
ksian dowg...
da la kaki bodek,,pnipu,hipokrit...
ish!! mmg nyirap r aq tgk muke ko setan..
ase nk ludah2 je,,aq pon da muak tgk muke ko uh....
sume owg la mluat ng ko..
owg len ko ley la nk bodohkn tp ng aq silap la..
ble2 mse je aq ley buka mulut psal rhsia ko..
mse yg sme umatge ko akn hncur bak kace yg bkecai..
ko tgu je la,,,
nk tgk sgt an aq ny xde hati prut..
muke xmalu,
asyik nk pjam owg wet je da tuh 
bkn reti nk byar blik..
bodo,,bongok!!
xde wet to wt je r xde wet..
ny x,blagak mcm owg kaye..
ape pon xboley r...xley tgk owg lbih,,ko msty nk lbih 
dr owg ek,,ape jnis la ko ny...
ish!!mmg bodo la ko ny....
da mcm mother fucker la..
mother fucker un xcm ko la..
i fucking ur daugther!!!
hhhhhhaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkktttttttttttttuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhh!!!!!!

Monday, March 14, 2011

ibu Yang satu



Semasa kita berumur 1 tahun, ibu menyuapkan makanan dan memandikan kita. Tapi kita hanya membalasnya dengan menangis sepanjang malam..
3 tahun, ibu menyediakan dan menyuapkan kita dengan makanan yang penuh lazat dan berzat. Namun kita membalas budinya dengan menumpahkan makanan ke lantai...
4 tahun, ibu membeli krayon untuk mengajar kita lukisan. Tapi kita membalasnya dengan menconteng dinding di rumah..
5 tahun, ibu membeli kita baju raya yang baru di Hari Raya. Namun kita mengotorkannya apabila kita jatuh ke dalam lopak..
7 tahun, ibu menghantar kita ke sekolah. Tapi kita mengatakan dan m7 tahunenjarit.."TAK NAK"..
10 tahun, ibu menghantar kita pergi menghadiri kelas tuisyen, bershopping, ke rumah kawan. Namun, kita tidak pernah toleh ke belakang dan mengucapkan terima kasih...
11 tahun, ibu membelikan kita sebiji bola sepak. Tapi kita membalasnya dengan memecahkan cermin tingkap rumah jiran kita...
12 tahun, ibu sentiasa menasihatkan kita agar jangan tengok tv selalu. Namun, kita tidak mengendahkanya lagi-lagi bila ibu tiada di rumah..
13 tahun, ibu menegur fesyen rambut kita yang kurang sopan. Tapi kita membalasnya dengan mengatakan "IBU NI TAKDE TASTELAH!!"
16 tahun, ibu inginkan dakapan daripada kita setelah penat dan baru balik daripada kerja. Namun kita membalasnya dengan mengunci diri kita di dalam bilik dan bersendirian...
17 tahun, ibu menangis kegembiraan apabila kita mendapat keputusan yang cemerlang. Tapi kita tidak pulang ke rumah sampai lewat malam kerana celebrate dengan kawan-kawan..
19 tahun, ibu membelanjakan wang yang banyak untuk kita masuk universiti dan mengangkat beg kita dengan penuh rasa kasih dan sayang. Namun,kita membalasnya dengan menyalam ibu di luar dorm kerana malu nampak dek kawan-kawan..
20 tahun, ibu bertanya sama ada kita mempunyai gf/bf?Tapi kita membalasnya dengan mengatakan.."KEPOHLAH IBU NI!"..
21 tahun, ibu bertanya apa cita-cita kita? Namun kita menjawabnya.."BUKAN MACAM IBU!!"..
23 tahun, ibu membelikan kita baju baru kerana kita mendapat kerja baru. Tapi kita membalasnya dengan mengatakan kepada kawan-kawan bahawa baju itu tidak cantik kerana ibu yang belikan..
25 tahun, kita berumahtangga dan ibu menangis kegembiraan dan berkata ibu sayang dan kasih kepada kamu. Namun,kita membalasnya dengan berpindah dan berjauhan dengan ibu sejauh 300km..
27 tahun, ibu menelefon kita dan memberi nasihat tentang penjagaan bayi. Tapi kita membalasnya dengan mengatakan "ZAMAN SEKARANG LAINLAH BU!!"
40 tahun, ibu menelefon dan memberitahu ada kenduri di kampung. Namun kita membalasnya dengan mengatakan.."SAYA SIBUKLAH BU SEKARANG NI!!"...
50 tahun, ibu sakit dan memerlukan penjagaan dan kasih sayang kita.. Kita balik melawatnya dengan membawa buah epal dan merungut tentang kesibukan di tempat kerja..dan segera balik ke kota..
Satu hari, ibu meninggal dunia.. Sempatkah kita membalas jasa ibu? Berbaloikah jasa ibu ke atas kita? Sedangkan kita langsung tidak mebalas 
budinya..
Sayangilah ibu sebelum dia pergi meninggalkan kita. Meninggalkan dunia, meninggalkan kenangannya bersama kita. Sedangkan dia telah pergi menemui cinta suci... cinta hakiki.. cinta teragung..



i love n miss u mom!!!
<3<3<3<3

Saturday, March 12, 2011

kete idaman~~`


hoNDA EK9..
aq nk pkai tp npe ko mhal sgt..
xmmpu nk beli nye...


putih itu indah...


kuning itu menawan..

EK9..
ni la kete idaman setiap owg,,
wah!!rse xmmpu nk pkai kete mcm ni....
tp law ade rzeki nati aq nk pkai jgk la...



ni je yg mmpu pkai setakat ni,,
SAGA FIORE JFQ257
byk jasa dye ni,,laki aq syg kete ni lbih dr syg aq...
byk da wet abes kt fiore ny,,mcm2 wt..
dr iswara btukar la kepde saga fiore...

Friday, March 11, 2011


AKU INSAN YANG LEMAH


Kalaulah aku.. 

seekor burung.. 
akan aku terbang tinggi... 
tapi tak mungkin... tak mungkin... 
kerana aku adalah aku... 
seorang insan yang lemah..




Kalaulah aku.. 
seekor ikan... 
akan aku berenang di lautan dalam... 
tapi tak mungkin... tak mungkin... 
kerana aku adalah aku... 
seorang insan yang lemah...




Kalaulah aku... 
sekuntum bunga... 
akan aku hiasi dunia seindah yang mungkin... 
tapi tak mungkin... tak mungkin... 
kerana aku adalah aku... 
seorang insan yang lemah...




Kalaulah aku air... 
akan aku sirami Kuala Lumpur ini... 
yang sedang diCATU air... 
tapi tak mungkin.... tak mungkin... 
kerana aku adalah aku... 
seorang insan yang lemah...


AKU SAYANG DIRI N JIWA AKU..
NYAWAKU HNYA UNTUK KU..
(^_^)

Wednesday, March 2, 2011

LoIkE - LiK3...~ngeee~

 ...biLa Aku bOSaN...
<> ...kEgiLaAN sEpaNjaNg zAmAN... 
 ...di mAsA kELapANgAN... 
 ...mEmbUat tARiaN sAdiS... 
 ...kuAk LENtaNg di hUjUNg miNggU... 

JODOH:JANGAN MENCARI TERLALU SEMPURNA

JODOH:JANGAN MENCARI TERLALU SEMPURNA

(~~kisah sahabiah...)

Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu..Janganla ssekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja..Kerana ia akan SAKIToleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.
Begitulah juga .........
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulaiMENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Krana dia akn TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapatMELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...
Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pd takungannya dn janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....
Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mngkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.
Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akn basi dan kamu tidak boleh mmakannya. Kamu akan menyesal.
Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKANkepada dirimu. MENYAYANGIMU...MENGASIHIMU...Mengapa kamu berlengah, cubaMEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.
Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....
~renungan bersama~